Jos Verspagen
Jos studeerde trompet aan het Utrechts Conservatorium bij Willem van der Vliet. Hij behaalde zowel het diploma Docerend Musicus (1985) als Uitvoerend Musicus (1986).
Vanaf het begin van zijn studie in 1979 werkte Jos als remplaçant bij radio-orkesten. In 1983 werd hij benoemd tot solotrompettist van het Radio Filharmonisch Orkest. Met het RFO maakte hij vele cd-opnames, waaronder een box met alle Mahler-symfonieën op het label RCA. Op deze uitgave is Jos als solotrompettist te horen in de Tweede, Vijfde, Zesde en Negende symfonie, evenals in de posthoornsolo in de Derde symfonie.
Sinds 1998 is Jos als tweede trompettist verbonden aan het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Met het RPO maakte hij tournees naar Japan, China, Zuid-Korea en Taiwan, evenals naar de Verenigde Staten, Canada, Peru, Brazilië en Argentinië. Daarnaast speelde hij onder leiding van vele vooraanstaande dirigenten zoals Valery Gergiev, Sir Simon Rattle en Yannick Nezet-Seguin in belangrijke concertzalen in Europa. Jos is bovendien al lange tijd verbonden aan het Nederlands Blazers Ensemble, een blazersensemble met nationale en internationale faam.
Het ArtEZ Conservatorium in Zwolle stelde Jos in 1988 aan als docent.